Wat meer over mij

Geboren in 1973. Getrouwd met Colinda. Vader van vijf kinderen. Woonplaats Gouda. Christen.
Hobby’s: muziek maken, verzamelen van keien en fossielen, outdoor-activiteiten met tieners.

Met de voeten in de klei

Zesentwintig jaar lang stond ik vrijwel dagelijks voor de klas (16 jaar in het SBO en 10 jaar in het SO gedrag) en heb ik leerlingen met speciale onderwijsbehoeften geholpen om tot leren te komen en de overstap te maken naar het vervolgonderwijs. Met Kei in de klas zet ik mijn ervaring in voor een grotere groep leerlingen en hun leerkrachten.

Dichtbij de praktijk

Als adviseur en begeleider ben en blijf ik een leerkracht in hart en nieren.

  • Met inlevingsvermogen voor de positie van de leerkrachten, die hun weg moeten zoeken rondom de verdichting van de zorgvraag in hun klas.
  • Met de focus op de groep en zoekend naar winstpunten om zo breed mogelijk te kunnen inzetten op individuele behoeften van kinderen.
  • Ervaren in het creëren van een veilig groepsklimaat en het organiseren van onderwijs waardoor ook leerlingen met speciale zorgbehoeften tot leren komen.
  • Met veel kennis en ervaring rondom gedragsproblematiek in het algemeen en hechtingsproblematiek, trauma en ASS in het bijzonder.
  • Een voorstander van duidelijkheid, educatie en handhaving rondom regels en routines.
  • Overtuigd van de waarde van gezag en het ‘helende’ effect van (her)ordening.
  • Een creatieve denker, die niet denkt in belemmeringen maar in mogelijkheden.
  • Met passie voor didactiek en kennisoverdracht, steeds zoekend naar manieren die het beste aansluiten bij wat er moet worden overgebracht.

Bastin door de ogen van anderen

These slides will be slide-able on the live version of your page!

Een collega: Ik ken Bastin als een integere, loyale, hardwerkende en gestructureerde leerkracht, die gepassioneerd is in het omgaan met, het onderwijzen en toerusten van kinderen en tieners. Bastin laat in zijn dagelijks werk zien dat hij verantwoordelijkheid durft te nemen voor de taken die van hem worden gevraagd en tegelijkertijd zich in alle dingen afhankelijk weet van God door het geloof in Jezus Christus. In collegiale samenwerking is hij zijn teamleden graag tot steun, geeft eerlijke feedback en staat hier ook voor open. Hij heeft creatieve ideeën voor onderwijs- en schoolontwikkeling.

Ms. Nameless
Add Your Stars

Een ouder: Bastin was de leerkracht van onze zoon. Hij analyseert scherp en geeft zijn leerlingen liefdevol feedback en handvatten om verder te komen in het leven. Door zijn passie voor de Bijbel weet hij ook de belangstelling van de kinderen te trekken naar de belangrijkste les in hun leven. Ik heb mijn zoon zien veranderen in een jongen die weer interesse heeft voor de dingen om hem heen en die openstaat voor andere mensen en hun bezigheden.

Ms. Nameless
Add Your Stars

Een collega: Bastin weet met ‘kleine’ vragen, goed luisteren en benoemen wat hij hoort openheid in een coachgesprek te creëren waardoor er ruimte komt voor het échte vraagstuk. Als boven tafel is wat er echt speelt zoek Bastin naar inzicht in het eigen gedrag en handelingsperspectief. Door dit te verrijken met kennis over de achtergrond en de doelgroep is Bastin goed in staat om via een korte interventie leerkrachten een stap verder te helpen in hun rol voor de groep en in het team.

Ms. Nameless
Add Your Stars

Een collega: Ik ken Bastin als een integere collega met een warm hart voor kinderen. Kinderen met een specifieke hulpvraag op het gebied van gedrag hebben een speciaal plekje in zijn hart. Bastin straalt rust uit die hij weet over te dragen op kinderen. Daarnaast heeft hij de gave om een veilige omgeving te creëren die ervoor zorgt dat deze kinderen zich kunnen ontwikkelen.

Ms. Nameless
Add Your Stars

Ervaring delen

Veel leerlingen hadden al een hele weg afgelegd voordat ze binnenkwamen op de school waar ik werkte. De dossiers die met hen meekwamen waren vaak dik… Hoewel er inderdaad soms grote hobbels genomen moesten worden en de groeiprocessen ook grillig konden verlopen, hebben de leerlingen zelf me - zonder dat ze dat waarschijnlijk doorhadden - door hun drijfveren gemotiveerd om me voor hen te blijven inzetten. Ik ben de leerlingen dankbaar voor alles wat ik van hen kon leren en vooral ook voor de situaties die me ervan bewust maakten dat ik ook zoveel moest afleren…

Als het aan de leerlingen gelegen had, was ik doorgegaan als ‘mees’ voor de klas. Door het werk wat ik nu doe, kan ik mijn ervaring breder delen en zo van betekenis zijn voor een grotere groep leerlingen, in de eerste plaats via de leerkrachten en anderen die met hen werken.

Hier geloof ik in

1. Ieder kind wil dingen leren om verder te komen in dit leven.

2. Er is altijd een weg verder, desnoods met kleine stapjes.

3. Zonder leiding ontstaat er ontsporing.

4. Exploratie vraagt niet alleen om kaders en richtlijnen, maar ook om ruimte.

5. Goede leiders gebruiken hun gezag om verbinding te realiseren.

6. Leerlingen zijn je partners in het onderwijsproces.

7. Veiligheid is de sleutel tot exploratie, vertrouwen en verbinding.

8. De context van gedrag geeft ons inzicht in de mogelijkheden voor verandering.

9. Met durf om dingen te veranderen kom je verder dan met vasthouden van wat was.

10. Hartsverandering is de beste basis voor gedragsverandering.

Dit kan ik voor je betekenen

Traject Grip op de groep

Bouwen aan een klas waarin alle leerlingen tot leren komen 

Keigave lessen

Lessen mét keien voor keien.

Pas op voor het keienvirus...

Mobiele Escaperoom

Samen zicht krijgen op kansen voor een betere groepsdynamiek

Een kennismaking plannen?